 |
|
Siden jeg etablerede selvstændig konsulentvirksomhed i 2003 har jeg arbejdet med mere end 100 opgaver.
Her får du et mere sammenhængende overblik over, hvilke typer af ydelser, jeg især har beskæftiget mig med. I tilknytning til hver af de beskrevne ydelser kan du desuden se nogle eksempler på de konkrete opgaver, som jeg enten har arbejdet med. Eller aktuelt er i gang med.

Organisatorisk og faglig kortlægning, analyse og perspektivering.

Tværfaglig kompetenceudvikling.

Udsatte børn i daginstitutioner og skoler.

Evaluering og fremadrettet handleperspektivering.

Pædagogisk Kvalitetsevaluering.

Kommunale børn- og ungepolitikker.

Pædagogiske læreplaner.

Målrettede konsulentforløb i forhold til dag- og døgninstitutioner.

Udviklingsforløb i forhold til SFO-området.

Konsulentydelser i forhold til andre konsulentfirmaer.

Oplæg og tovholderfunktion i forhold til temadage og konferencer.

Fast klumme.

|
|
Tværfaglig kompetenceudvikling.
En af de helt centrale betingelser for en tilstrækkeligt velfungerende indsats over for børn, unge og familier, hænger sammen med, at det tværfaglige samarbejde i kommunen fungerer godt og hensigtsmæssigt. Derfor er det også vigtigt, at kompetenceudvikling ikke ses isoleret i forhold til hver enkelt faggruppe. Men at der tværtimod, for eksempel med udgangspunkt i de overordnede mål og værdier i kommunens børne- og ungepolitik, skabes en mere sammenhængende strategi for den kontinuerlige kompetenceudvikling på børne- og ungeområdet.
Jeg har arbejdet med udvikling og kvalificering af tværfaglige samarbejdsmodeller i kommunerne i en lang række sammenhænge. Jeg har således betydelig erfaring med at medvirke til at udvikle og realisere modeller for tværfaglig kompetenceudvikling, der involverer såvel ledelsesniveauet som faggrupperne i tilknytning til kommunens arbejde med børn, unge og familier.
Eksempler på opgaver:
|